HTML

Ha én ezt a klubban egyszer elmesélem!

Ki fogja ezt elhinni?

Friss topikok

Linkblog

Kedves Gábor!

2010.06.15. 15:26 Mormogi7

 

Kedves Gábor!
Elkésett nagyon írásom, de még aktuális. Vártam, hátha csak a hirtelen felindulás íratta velem az alábbiakat. De nem. Elvesztettél egy hűséges hallgatót!
Tíz éve legalább mikor tehettem mindig hallgattam a műsorodat. Nagyon jól szórakoztam, köszönöm! De szerintem maradj a szórakoztatásnál! Komoly témában ne járasd le magad hozzá nem értés miatt! Nálam a zebrán közlekedők és azok bíztatását segítő műsorod fárasztott le véglegesen.
Nem tudom értek-e eléggé a közlekedéshez -1969 szeptemberi a jogosítványom-, de a Kresz vizsgám már érvényes 1965-óta. A kb. 3 milló kilométeremből kettőt biztosan itt Budapesten a fővárosban vezettem hívatásosan. Nálunk mint mindenkinek, így nekem is van véleményem a forgalomról. Nálunk a férfiak 90% a megvan győződve arról, hogy ő nagyon jól vezet, csak ez a sok béna feltartja!
Én még köröztem autóval, motorral a Baross téri régi körforgalomban a felüljáró helyén, Nyugati téren, (Marx tér) Nagyvárad téren is volt ilyen, hallgattam Petrest, amikor a Csúcsforgalom című műsorában a  körforgalom balesetveszélyére figyelmeztetett és kampányolt ezek megszüntetése mellett. Fel is számolták a régi tágasabb körforgalmakat . Egy ideig Magyarországon nem volt kör csak csúcsforgalom. Majd kampányolt a ragasztott műanyag zebra csúszás mentessége mellet is, de élőműsorban egy megszólaló egyszerű hallgató azt mondta: ez sajnos csúszik. Lelkes volt mint Te. Ma körfogalom kerül mindenhova. Szűkátmérőjű, kicsi, balesetveszélyes, de építenek mindenhova.  Spórolva a költséggel. Most ez a divat vagy divatosan nem magyarul: trend.
Én is sokszor vagyok türelmetlen ácsorgó gyalogos a zebra előtt. De nem leszek tudatlan öngyilkos jelölt, akinek az életét kell menteni a kórházban.
A műsorotokban azt hallotta a Kreszt és féktávolságot nem ismerő gyalogosok tömege:
Köteles megállni az autós a zebránál, ha gyalogost lát!
Mondani valótok lényege ez volt!
Körülnézést és féktávolságot figyelmen kívül hagyva, vagy nem ismerve, autó elé belépésre a bíztatni embereket? Nem figyelő vagy ittas autós elé belépésre bíztatni? Kórházba vagy temetőbe küldeni a hallgatókat, mert titeket hallgatva, az igazukban bízhatnak?
Nekem van igazam! Mondhatja a zebrára lépő hallgató? Ezt szép sírkővel letakarva a temetőben, hogyan lehet majd élvezni?
Lépjen bátran a zebrára a gyalogos bármikor, neki van igaza? Ezt nem mondtad talán szó szerint, de a mondani valód és a műsorod lényege talán ez volt sajnos.
Emberirtónak tűnő kampányotok kiverte biztosítékot nálam.
Autók elé lépesre bíztatni a Kreszt nem ismerő, autóhoz nem értő embereket a száguldó, akár ittas szabálytalan vezetők  elé, mert gyalogosként nekik van igazuk? Sok ember vesztheti naponta így életét! Lépett már eléd meggondolatlan gyalogos jeges úton, mert fogalma sem volt, hogy megállíthatatlan az autó azon az úton?
Úgy tűnik a  legfontosabb íratlan szabályt nálunk titkolják és nem hangsúlyozzák eleget,  pedig talán a legfontosabb! Rokonaiknak, barátaiknak  is életmentő lehetne, ha nem máskép, hanem így mosnák bele tudatalattijukba:
A zebrán közlekedőknek akkor van elsőbbsége, ha megadják azt nekik!
Különben az életünkbe kerülhet, hiába van igazunk!
A forgalomban szirénázó autók vezetői tudják ezt, mert az életükbe kerülhet:
 Elsőbbséget akkor kapunk, ha megadják!
Ha nem ez az első és legfontosabb, ha zebra ügyben tanítunk, lelki felelősség elvileg a tájékoztatóra is rakódik. Rengeteg jogosítvány nélküli hallgatótok van! Ti csak a járművezetőknek kampányoltok megállásra bíztatva őket?
A gyalogosnak meg azt sulykoljátok, lépjen csak bátran le a zebrára igaza van, majd megáll az autós mert köteles?
A közlekedéshez még:
Ha egyszer ez a város és ország megélné, hogy minden közlekedési szabályt és építési tervet csak akkor engednének életbe lépni, ha legalább egy soktagú 3 millió kilométert igazoltan autót vezetőkből álló bizottság engedélyezte.
Ha egyszer a klubban azt mesélhetném:
Nálunk nem a kevés kilométerrel, de jó kapcsolatokkal, sok papírral és magas beosztással rendelkező úrvezetők hozzák a közlekedési szabályokat, közlekedési utakat hogyan kell megépíteni döntéseket………
1969-ben zöldfülűként kaptam egy akkor már öreg sofőrtől egy egyszerű, de bölcs és magvas tanácsot:
Mindig úgy vezess, hogy neked ne menjenek!
Megfogadtam! Nem jöttek nekem!
Egy régi rádió hallgató aki 45 éve gyakorolja és tanulja a közlekedést!
 

Szólj hozzá!

Címkék: zebra gyalogátkelő gyalogos közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://mormogi7.blog.hu/api/trackback/id/tr672083713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása